söndag 8 mars 2009

Glad åttonde mars liksom.

Jag har firat internationella kvinnodagen med att vara DRIFTIG. Okey, Micke hjälpte mig med ominstallationen av Windows men det var nog det LÄTTASTE jag ägnat mig åt idag, denna min söndag av söndergråten datareparation. Detta har jag roat mig med sedan klockan tre;
  • Plocka bort skadade dll.filer
  • Plocka hem nya och bytt ut de skadade, en och en
  • Uppgradera windows till Service pack 2 (som inte var så jäkla lätt)
  • Listat ut varför i HELVETE det inte gick att installera msn messenger (hängde ihop med en skadad msi.dll-fil)
  • Verifierat Windows (som inte ville funka så jag fick rnga till Bombay)
  • Googlat skiten ur "Amilo 1425+drives" och "drivrutiner xp"
  • Klickat sönder flashback
  • Letat reda på vad som menas med error code: 88780078 och error code: 10
  • Plockat reda på drivrutiner för grafikkort, bildskärm, ljud och pekdon
  • Plockat hem RÄTT drivrutiner för grafikkort, bildskärm, ljud och pekdon
  • Installerat om drivrutiner för ovan funktioner en och en i en jävla evighets letande i listor
  • Lyckats installera en extra bildskärm fast datorn instisterade att den verkligen inte hade en.
Och jag har gjort (nästan) allt själv! (Även om det inte var så vidare gracefull när jag stod vi databordet och skrek på maskinjävlen i 20 min). Jag är så sjukt jäkla självständig! Go me!

Nu har jag döpt om min dator från QT (Asimov, ya know) till Law McMurphey.

Åh just det! Ingen kommer att tro det men jag klev faktiskt frivilligt upp 8.30 idag och käkade frukost till barntv. Sedan drog jag på mig vantarna och knallade 35 min i snöyra till Bror, svägerska och brorson i Hälsingegårdarna. Jag är verkligen så himla duktig idag!

Inga kommentarer: