tisdag 10 mars 2009

Och så var det en sån där uppdatering från jobbet igen

Oj då, för fyra inlägg sedan skrev jag mitt femhundrade (hm, inget stavningsförslag från Firefox på den?) inlägg och missade det totalt. Ytterligare en sak jag kan skälla på Microsoft för. Jag som hade planerat något extra speciellt till det inlägget, men attans bananer, det blev inte av! Jag får vänta tills inlägg sexhundra.

Annars är jag trött, så trött. Söndagen slet ut mig rejält känns det som och det är inte en lugn stund under veckorna. Eller jo, imorgon vägrar jag lämns Nysch för då har jag äntligen tvätttid! Inte för att stanna i Nysch betyder en lugn kväll, speciellt inte eftersom Foffo uppenbarligen är här och hälsar på. Ikväll ska jag på dubbeldejt verkar det som. Hoppas jag piggnar på mig bara! Inget roligt att sitta där och halvsova (vart "där" nu är, vi har inte bestämt oss än). 

Idag är det fullt hus här på byrån, bara Tomas som saknas. Jag sitter i mitt lilla mörka hörn och dricker fruktté och skriver artiklar om publiceringssytem. Senare idag ska jag försöka försnilla till mig ett ritblock och sätta mig att göra skisser på tidningsupplägget. Jag skulle behöva veta hur mycket plats allt kommer att ta. Åh jag måste skriva ett personporträtt om Yoshitaka Amano också, en uppgift som jag känner har växt över huvudet på mig. Så har jag en bra idé till en krönika, och så vill jag in till stan för att köpa pysselgrejer och målarfärger från Clas Ohlssons. Sedan vill jag sitta hemma på mitt vardagsrumsgolv och vara så in i bomben kreativ. När jag nu ska hinna det. Onsdag kanske. 

Nej nu, back to work!   

Inga kommentarer: