söndag 15 mars 2009

"Hur tyckte vi de här gick då?" Som pojje brukar säga

Om någon undrar hur man stukar foten efter en öl under en kareokesession på stans flådigaste (hmm hmm) hak presenteras härmed denna videostudie;

Om den här filmen fungerar att spela vill jag gärna göra er uppmärksamma på några av dess viktigare tidpunkter:

00:01-00:02 - här ser vi sekunden när det säger "knak" i mitt ben.
00:04-00:06 - Här ser vi hur jag försöker förvandla min förvånat plågade min till ett mycket mer plågat påtvingat leende.
00:08 - ungefär inser jag "Aj som bara fan!!!" och under samma sekund "Helvete, jag kan inte röra mig!"

Som tur var dyker engelska pubbens stammisar upp och tar fokus från mig. Resten av filmen försöker jag så diskret som möjligt förflytta mig bakåt utan att tippa, för att sedan förbli "nonchalant" lutad mot ställets garderob medan jag försökte klura ut hur i HELVETE jag skulle lyckas ta mig tillbaka till min stol, medan jag hela tiden log som Jokern (och inte Heath Ledger utan Jack Nicolssons tolkning).


Väl hemma blev det att kyla ned foten med den av många läkare rekommenderade anti-inflammatoriska mirakelkuren Feflix krögarpytt


"Tur som faen jag har gasbinda i resenessesären!" tänkte jag innan jag insåg att min gasbinda ironiskt nog fortfarande är i ägo av den studenska som stukade foten under kryssningen för nästan ett halvår sedan. Aja, bra karl reder sig själv som mamma säger. Gamla scrafs och säkerhetsnålar ger ett McGyveriskt förband.


Dagen efter kvällen före och min fot är monstruöst uppsvälld och kan inte stödjas på. Crap!


Inga kommentarer: