fredag 13 mars 2009

Sabbade planer, planer för kvällen och bristen på planer för famtiden

Fan, igår tänkte jag att jag inte skulle blogga något förän jag lagt in bilder från i tisdags innan det börjar kännas helt inaktuellt och omodernt, men min dator kände för annat. Den kände sig emo och ville dö. Igen. Som den uppenbart sympatiska människa jag är lyckades jag tala (läs, tvinga med alla tangentbordets medel) den bort från självmordets brant, men tyvärr gick inte allt att rädda. Så huvuddelen av gårdagens eftermiddag spenderades med att ÅTER IGEN pussla ihop ledsna systemfiler. Och det blev alltså inga bilder. Ska försöka hinna med det ikväll nu när jag äntligen fått Photoshop CS4 att funka! Tjoho! 

Det är mycket jag ska hinna med ikväll. Direkt efter praktiken blir det att traska in till stan för inhandling av alkoholhaltiga drycker, sedan ska jag laga mat, duscha, bli snygg och dessutom fixa ihop ett fotomontage av hitintills hemlig anledning. Innan fest på kaserngården alltså. Kanske. Om jag pallar. Men det är klart man gör, man är ju viking! 

Urs,  verkligheten göra sig kännbar. Under tisdagsölen träffade vi på Dennis, som pratade om att kontraktet på nya lägenheten i Halmstad var påskrivet och att de har inflyttning sista Maj.
"Men varför ska du flytta?" undrade jag "Du pluggar ju!"
 Sedan insåg jag varför och det var som om Icemans hand kramade om mitt innandöme.
Inget ger mer ångest än verkligheten! Fy satan! Vad göra? Vart flytta? Jag har igen som helst stabil punkt efter Juni. Panik så in i helvete! 
 

Inga kommentarer: