tisdag 24 mars 2009

Street-style goes anti-PK Spring 09

PK är ett roligt begrepp. Någonstans along the line från Uppsala universitets lammullsdoftande korridorer in i allmänhetens vokabulär blev det ett fult ord.  Ungefär som pretto. Lika som det i jantelagens Sverige är dåligt att vara pretentiös, speciellt på en artistisk nivå, har det blivit fult att vara politiskt korrekt. 

"Jag vill att Bi- och homosexuella par ska få gifta sig för att kärlek är för alla." 
"ÅÅåååååååh vad PK du ska vara!" suck. stön. suck igen. 

I denna indie-är-så-inne-tid där hängslen, filthattar och uppvikta chinos är högsta mode, har det alltså på något vänster slagit slint hos den stora massan. Medmänsklighet och politisk empati är ute. För att vara riktigt jäkla cool i vår ska man gärna skrika "Negerhora" och "Nej till abort" tre gånger om dagen, naturligtvis iförd enorma glasögonbågar utan glas i. Glöm ej att matcha med en stylish handväska och en rosa palestinasjal. 

Jag är mycket, mycket förtjust i mina modebloggsparodier btw. 

Edit: Jag tycker vi kompletterar inlägget med en 40 mins illustraitorbild av en glosögd punkare. 

 
Det enda sättet jag skulle kunna missbruka Illustraitor-mönster mer är om jag injicerade dem i knävecket.  

Inga kommentarer: