onsdag 29 april 2009

Ett vardagligt inlägg med lättare ton, lite som Ted Gärdestad (what's up with all the musikreferenser nuförtiden?)

Efter en någorlunda lyckad inspektion av min skinande rena lägenhet (så länge man inte kollar under soffan/sängen/databordet eller i några skåp JA MAMMA jag vet att det blir smutsigt även där det inte syns, jag bara ignorerar faktum) unnade jag mig en eftermiddag av att låtsas att jag är bekymmerslös student som inte alls ligger eoner efter med det mesta som jag skulle ha företagit mig (Kristanstad? Vilket Kristianstad?). Vad kan vara mer bekymmerslöst än att shoppa sommarskor i lågprisbutiken med min favoritfinländska? Jag är alltså ny glad ägare till ett par skogsgröna kliva-i-skor för under två hundra spänn, vilket var ett bra pris eftersom jag halvtimmen innan varit hos min lokala datareparatör och fått hårddisken på PCn bytt (för helt överkomliga 850 kr). Jag trodde att det skulle ta någon dag att få det fixat (eftersom killen som svarade när jag ringde uttryckligen sa att det skulle ta "någon dag") men killen i butiken bytte på under fem minuter! Var det så enkelt hade jag säkert kunnat göra det själv. Jag borde ha fått bett att titta på så att jag kan göra det "nästa gång". Inte för att det kommer att bli någon "nästa gång" med den laptoppen eftersom det som nu skulle kunna förvandla den till en dyr pappersvikt (vem använder pappersvikter nu för tiden? Det behövs ett nytt uttryck, något mer modernt) förmodligen är att fläkten brakar ihop eller hela moderkortet. Hur nu sånt händer. Det lär jag väl märka.

I eftermiddag ska jag ta en promenad till storebror med familj och låna hans installationsskiva, snylta middag och leka med brorsonen. Ska ta med mig kameran också eftersom flera personer påstår sig inte ha sett Viktor (brorson) trots att jag minns att jag kört upp flertalet MMS i ansiktet på folk och sagt "Kolla vad SÖÖÖÖÖÖÖÖÖT" med en sån där röst som inte riktigt tål motsägelser. Sedan blir det att åter igen sitta och leta upp och byta ut skadade systemfiler och försöka återställa bildskämskortet utan att göra datorn blind på kuppen. Tur jag köpt öl!

Appropå det råder förvirring kring vad man kan tänka sig göra på Valborg. Något måste brinna och jag ska vara där iaf, sedan om det blir Uppsala eller Falun, det får ödet utvisa.

Och ni kanske tänker "MEN NEJ! Inte kan väl du, som fangirl som balanserar på gränsen till att bli psykotisk Grubler-stalker gå ut och festa på en torsdag nu när Ipred trätt i kraft och du inte kan ladda ned avsnitten i efterhand!" På det svarar jag enbart "Ha ha!" någorlunda självgott för det visar sig att min bredbandsleverantör tillhör skaran som inte lagrar sina användares IP-nummer. EzTv here I come!

2 kommentarer:

Fight the power sa...

Or google project free tv and streama all the lovelyness utan att göra något olagligt alls. Mumma.

Snöret sa...

Jag röstar på Valborg i Uppsala. Solklart :D
Om inte annat så vore det roligt att stöta på dig i vimlet av fulla studenter!