torsdag 23 april 2009

Idag som är ungefär som igår förutom att jag har tvättid och slut på mjölk

Rubriker som säger mer än själva inlägget is the shiet. Idag är ungefär som igår, förutom att min möjliga nya rumspolare Christoffer mailade och sa att alla andra sökanden han haft på extrarummet i sin lägenhet har varit psychos och att jag därför ligger bra till om jag vill ha det. Så yay. Bo ihop med en främmande man, vad kan liksom gå snett här förutom att han kanske gillar hockey? NADA! 

Dock brottas jag fortfarande med den här jäkla deltidsanställningen som jag inte kan få ihop. Hoppa av eller ej? Jag skrev i alla fall till det andra skitjobbet jag fått och tackade ja, med en underliggande ondskefull plan att jag inte skriver på anställningskontrakt där för än i slutet av Maj, så jag kan dra mig ur om det skulle behövas. 

Sedan ringde jag till mamma på jobbet och grät för att mitt liv saknar riktning. Så vattnade jag blommor och diskade. Noterade att jag missat en inlämningsuppgift till högskolan i Kristianstad och försökte inte ens åtgärda det. Vi får se om jag får mer energi i kväll, då jag åtminstone kan roa mig med Criminal Minds och att jag äntligen har tvättid.

Förutom det hatar jag Sverige och regeringsanställda som sitter och käkar gratis hos Malou och pratar om hur svårt vanliga svenskar som inte som de har en månadslön på 74 0000 kr kommer att få det nu när lågkonjukturen ska bli ännu värre. I nyheterna pratar de om raset på Swedbank och jag tänker att "Jaha" lite halvlikgiltig och antar att detta kommer att betyda att alla anställda i bankens topskikt går hem som vanligt medan mina fondpengar förmodligen tickar bort ännu mer än de redan gjort.  

Sedan grät jag lite igen. 

Och nu ska jag iväg och köpa mjölk och nötter. Och det mesta är som det var igår. 


1 kommentar:

Kalle Brage sa...

Män som inte gillar hockey är sådana som gillar Bob Dylan och Hemingway men av helt fel anledningar. Dessutom äter de barn.