onsdag 22 april 2009

Stackars mig

Man skulle kunna säga att det jag upplevt under de senaste tio timmar jag spenderat i vaket tillstånd har utgjort vad som brukar refereras till som "en dålig dag". Jag personligen tror inte på dåliga dagar, bara på extremt taskig karma och den oundvikliga Murphey-lagen som är mer omöjlig att kringgå än Isaac Newtons gravitationslag (teori). Hårddisken i min kära PC ha brunnit (alla som jag berättat det för hittills har reagerat med "Hur fan lyckades du tända eld på datorn?!" Tsk tsk) så nu är den bara en stor dyr pappersvikt. Jag har förhoppningar om att kunna byta den, men vi får se vad BK data säger om saken. Förutom det har jag till min förtvivlan fått jobb. NU. Sommarjobb betydde uppenbarligen med anställningsbörjan i mitten av april. Från och med nu måste jag jobba två kvällar i veckan i Stockholm, innan juni då jag får gå på fulltid. Problemet är att lönen för halvtid knappt täcker kostnaderna för att pendla. Så nu är jag i valet och kvalet om hur jag ska lösa det. Gå vidare och hoppas på annat jobb, eller bita ihop?  Och dessutom trampade jag på ett stift. 

Inga kommentarer: