tisdag 30 juni 2009

ÄNNU MER VÄDER ah mah gawd det är som ..aftonbladet sidan 3? Näe fan jag har inga metaforer

Men förihelvete jävla sommarsverige SKÄRP DIG! Detta är norden, där outhärdlig hetta är mellan 24 och 26 plusgrader och badväder är allt över 19 celsius. Det är inte okey att vi är inne på andra veckan med 32 grader i solen och 27 i skuggan, speciellt inte som jag jobbar om morgnarna. Och jag klagar ine ENBART för att jag är svensk och det är någon form av nationell fritidssysselsättning, jag klagar för att jag hatar värme! Hade jag inte trivts med att ha tights och långärmat på mig på högsommaren hade jag väl flyttat längre ned i Europa vid det här laget! Nu är varje morgon en kamp mot garderoben, för jag behöver kläder jag kan jobba i men som inte får mig att se ut som häxan i Oz's hädangångelse (för de utan referenser från nittonhundrafyrtiotalets (1939 för att vara petig) musikaler kan jag påpeka att hon smälte ihop i en grön pöl. Som sett på youtube).


Så jag har tagit mig hem från jobbet på rekordtid, imorgon ska jag städa hela stället själv och det lär förmodligen inte gå snabbt. Dessutom fick jag erbjudande om utökade timmar så nu väntar jag på ett telefonsamtal från någon som heter Anna, men som inte behagat kontaka mig än. Jag tror jag ska chansa och försöka sova någon timme nu innan jag ska iväg igen. Och get used to att bloggen ser ut såhär, med skildrningar av schema och beklagandet av en jobbig arbetssituation. 'Cause it's my liiiife *tänk Bon Jovi*. Sömn!

Inga kommentarer: