onsdag 1 juli 2009

Meka cykel (betydligt mindre kul än Mecha Cyckel, så här i Transformerstider)


I dag har jag, förutom att svära högt och ljudligt över Bankens alla osmidigt utplacerade bord -, stol- och diskbänksben, mekat med min cykel. Och med mekat menas att jag äntligen tagit mig tiden att fästa framhjulets stänkskärm i själva cykeln. Jag har dragit mig för att göra det en längre tid, eftersom jag är en skruv och en mutter kort och inte ens i min vildaste fantasi kan sånna saker köpas en och en. Men "Bra karl reder sig själv" som min mamma alltid säger, och det finns inget en mutter och en skruv kan göra som inte också kan åstadkommas med en klarblå gipsplugg och en himla massa eltjep. Så nu är ramen fäst (<- möjligt hälsingemål?) och min cykel har en liten, liten silverglittrande flagga framtill. Hade jag kunnat hitta några batterier som fungerade i min sanslös kräsna digitalkamera kunde ni fått se (bilden ovan är tagen av Kicki).

Inga kommentarer: