söndag 5 juli 2009

En helg en helg, ett kungarike för en helg!

Eftersom det enda jag annars gör i bloggen är att gnälla på mina arbetsomständigheter eller prata om icke-avancerade mekaniska procedurer tänkte jag variera mig lite med att prata om helgen, som ännu pågår, i och för sig.
Äcekltrött efter att ha jobbat från 05.30 - 21 (med paus mellan 11 och 13 iofs) satt jag i fredags i godan ro på bussen på väg hem, helt inställd på att däcka framför en film så fort det begav sig. Får sms av Mathias att dricka öl när jag åter äntrar Falu kommun, tänker "amen va fan why not?", köper folkisar och trampar iväg till Joel och Henrik (som i och för sig bor våningen över mig men låtom oss utelämna sådanna bagateller för textens förträfflighets skull). Utan mat i magen gick det alldeles utmärkt at blli full på 3,5or vilket är ett billigt alternativ mot dyr systemdricka. Vi begav oss dock ingenstanns, utan drog vidare mot Mouniras balkong och satt där och tittade på det fenomenala åskvädret. Mounira har bäst utsikt av oss så man såg hela himlen lysas upp av enorma blixtar. Alla samtal lät ungefär "Ja men det som jag inte förstått med hela fackföreningsÅHFANSÅGNIDEN(?!)rörelsen är hur man ÅHJÄVLAR(!) har kunnat..." etc.

Lördag kom och vi tog en tripp till systemet och en sen frukost på stan, jag, Joel och en bakfull Mathias som hånades hela vägen in till stan. Jag skulle egentligen ha spenderat kvällen med att vina med Angelica och llite annat folk men det gick åt pipsvängen, så väl hemma igen var jag fantastiskt uttråkad. Moni och resten skulle festa med Goos, men viste inte tid eller plats så jag fick vänta på samtal. Ringde Pojje och beklagade mig, han var också hemma själv (men hade gjort det självmant) så ett tag funderade jag på att våldsgästa Gävle men insåg att det var för dyrt. Bestämde mig för att vara produktiv så jag spenderade två timmar på att iförd ett par klackskor som behövde töjas ut städa och moppa alla golv i lägenheten, samt vädra sängkläder och dylika husmorssysslor. När jag var i full gång får jag ett sms av en tjej som jag aldrig egentligen träffat annat än mycket snabbt på en fest för tre år sedan, med en förfrågning om jag ville komma och dricka grogg. Samma "amen va fan why not?" som kickade igång föregående kväll infann sig här och jag slänge iväg ett sms till Sara med texten "Hej! Ska du med på fest med folk jag aldrig träffat och inte känner?". Extremt lyckat beslut ska det sägas! Josanna och Elin som värdparet hette var sanslöst sköna människor, och deras kompisar var också sociala och trevliga. Vi drog vidare ut på rådisgården och snyltade öl och dansade till upphottad nittiotalspop (eller jag och Josanna iaf) innan vi gick hem vid stängning och träffade Pippi Långstrump och tre pirater i kön till Ghandis.

Nu sitter jag och väntar på att Mathias, som enligt egen utsago var himla full igår, ska vakna så vi kan planera vår dag. Blir det som jag vill blir det att åka och bada, följt av middag, Tv-spel och film. Sedan får jag inte glömma att jag ska iväg på två lägenhetsvisningar i eftermiddag. Jag har stora förhoppningar på denna söndag! Men nu ska jag ta mig en macka och en kopp kaffe.

Inga kommentarer: