torsdag 4 juni 2009

Ett till inlägg som bara handlar om vad jag gjort och missbrukar ordet "senare"

Efter allt slit med artikeln lät jag mig själv vara ledig onsdagen och tog en tur i bil (lyx!) till systemet i ett extremt ostadigt väder. Efter det blev det pysslande med Åsas avskedspresent (ett linne som blev AWSOME, jag ska ladda upp bild när jag får tag på den). Sedan fick jag the royal star treatement av Mouira, som "bara" skulle prova en ögonskugga på mig, vilket naturligtvis slutade i en hel makeover med hår och allt. Blev riktigt bra! Efter det var det raka vägen hem till Piia för att bli bjuden på mat och sedan rusa hem till Åsa och Dena för lilla Glenns "This ain't goodbye"-fest. Vinbox, sol i ögonen och en massa britsenfolk innan vi alla (utom the woman of the hour) klämde in oss i några taxibilar och körde till etage, där det var tomt så det ekade mellan sofforna. Satt tre artonåriga brudar vid ett bord som jag och Piia bestämde oss för att förfära genom att DANSA fast det inte var några andra på golvet ("Like, ah mah gawd, vilka tror de att de är asså?") men en halvtimme senare var det tokfullt. Väldigt roligt faktiskt, man kan uppenbarligen ha kul på Etage UTAN Pojje, who knew?

Idag sov jag allt för länge och satt sedan hela dagen och pluggade det sista innan oppositionen imorgon medan hon lagade köttbullar och potatis till tio personer. Sydafrikanerna åker hem i veckan och Moni tyckte att de behövde få i sig ett redigt svensk mål mat innan de reser. Av någon underlig anledning tog det Moni och Piia tre timmar att laga köttbullar, potatis och sås. Where does the time go? Men i slutändan resulterade det hela i kanske de godaste köttbullarna någonsin (förutom mormors)! Så bra jobbat.

Nu ska vi strax ge oss av för ett sista häng med Åsa innan hon flyttar imorgon.

Och ja, jag hatar dessa "detta har jag gjort"-inlägg, det är himla dåligt skrivna.

Inga kommentarer: