måndag 15 juni 2009

The name of the wind och annat viktigt som har hänt sedan förra gången jag orkade med att blogga

Jag är pirrig som en liten flicka för jag sprang helt oväntat in i Patrick Rothfuss debutroman på biblioteket idag. Jag var helt säker på att jag skulle behöva beställa den från amazon.uk och så helt plötsligt svävar den framför mig, i greppet på en lånsmal tonåring som tack och lov la den ifrån sig och plockade upp något av Terry Pratchett istället (vilket jag tycker säger en del om hans omdömme, men men). Jag snappade upp den illa kvickt och kände mig som att jag vunnit på lotto.

Annars då? Jo, i helgen bilade Nysch upp till Söderhamn för min examensmiddag och utgång i hälsingemeteropolen, som var ungefär lika mycket en besvikelse som jag minns det från mina sena tonår. Men förfesten i Tobbes tokflashiga lägenhet var trevlig och jag fick träffa Erika igen för första gången på nästan ett halvår! Middagen på söndagen var oväntat lugn med tanke på att Mounia, en bäbis, jag, farmor och Eva befann oss i samma rum, vilket teoretiskt sett borde skapa en ljudnivå som kan rivalisera en Metallica-konsert. Men Nyscharna var lite trötta efter gårdagen och familjen Söderberg fick i sig oväntat lite alkohol, vilket kan vara en bidragande faktor. Men mysigt var det och mamma hade verkligen ansträngt sig med mat och att få in alla i vardagsrummet så det var inget att klaga på förutom vädret.

Idag fick jag ett samtal om en arbetsintervju som jag fick komma på nu ipå eftermiddagen. Något underlig var den eftersom kvinnan jag skulle prata med helt enkelt lät mig hoppa in i hennes bil och sedan körde runt lite på måfå i stan medan hon pratade. Det var betydligt mindre en intervju än ett erbjudande, hon garanterade mer eller mindre att jag har åtminstone ett sommarvikariat om jag vill ha det. Oglammoröst arbete, alright, men 110 till 140 kr timmen är inget man spottar åt. Får se hur det går på min andra intervju som jag har på onsdag.

Ikväll blir det kulturellt intag i form av Terminator: Salvation, vilket förhoppningsvis blir awsomeness.

Inga kommentarer: