söndag 4 oktober 2009

En söndag i dimmans kölvatten (fotnot: en gång när jag var runt tolvsnåret skrev jag en novell om ett gäng pirater vars skepp hette "Dimma")

Jag undrar hur pass glamorös min blogg skulle kunna te sig om jag bara skrev i den när jag är glad, nöjd och mätt. När allt liksom bara är härligt svenskt lagomt med en antydan till en huvudvärk som inte riktigt vill blomma ut och då värmen från de hemstickade sockarna jag fick av mamma förra julen räcker för hela kroppen. När man tycker att en hel kväll är lyckad bara för att man fick åka till ölhaket i en lyxtaxi med lädersäten, neonbelysning och fyra plasmaskärmar som visar en hetsig rockkonser med ett band jag känner väl igen men inte kan identifiera. När man levt ett dygn på gratiskäk och tårta, highfiveat brorsonen som upplevt sin första födelsedag och försökt planera julen med föräldrarna. Det kanske inte låter glamoröst i och för sig, men det beror helt och hållet på vad man klassar som lyxliv.

Inga kommentarer: