torsdag 5 november 2009

Årstiderna har passerat mig likt gamla bekanta mellan hyllorna på ett snabbköp (för att långsökta metaforer är sexish!)

Veckorna bara rinner förbi likt pensionsspararnas pengar mellan fingrarna på en bonustyngd bankdirektör och helt plötsligt står jag där i sommarsandaler fulla med snö och undrar vart fan all tid tog vägen?

Om jag delar upp det så här blir det en pretentiös dikt istället för en onödigt komplicerad mening;

veckorna bara rinner förbi <- kursiv och courier i minsta laget för extra effekt!
likt pensionsspararnas pengar
mellan fingrarna
på en bonustyngd bankdirektör

och

helt plötsligt står jag där
i sommarsandaler fulla med snö
och undrar
vart fan all tid tog vägen


Om jag istället skulle dela upp mitt statusfält i vers skulle det kunna se ut så här;

One new message - better then Eza
Glee, glee, glee!
Word - uppvaknanden
Flashplayer update ,Download complete!
Glee?


Och ses som fantastisk modernistisk prosa.

(Jag kan inte bedöma om jag borde minska eller öka mitt intag av koffein)

Inga kommentarer: