lördag 14 november 2009

En människa är inte tung (för en blåval, min anm.)

Klockan är typ sent och här är jag. Och så är det. Hemkommen från kortspel där jag inte blev fly förbannad över att inte vinna. Personlig utveckling eller avtrubbning av alkoholen? Jag vet inte. Det var roligt, med kylan från en Nyshlägenhet och värmen från folköl. Lagomt.

Jag velar just nu. Velar mellan att rycka upp mig, ta tag i saker och shape up, som man skulle ha sagt om man vore lite engelskspråkig, eller att verkligen hänge mig åt komplett ångest och bara göra ett svanhopp från kanten ned i avgrunden med förhoppningen om att något vackert skulle födas ur det. Det, eller ta en knäckemacka. Kanske lyxa med leverpastej (i skivor, minsann!) och lyssna en gång till på Björu Klubb. Och sen kanske bestämma mig. Eller nåt. Kanske sova. Kanske läsa Perumov.

Jo, let there be Perumov.

Inga kommentarer: