måndag 2 november 2009

Helt menlöst om vad jag ätit

Mina matvanor har gått åt helvete. Det är nu tre dygn sedan jag sist åt mat. Alltså riktig mat, sådan som lagas och intas med grönsaker och någon form av tillbehör. Jag vet att det finns vissa som skulle anse att knäckebrödsmackor minsann är mat det med, men nu använder vi alltså ordet "mat" i min definition, dvs lagad mat, det som andra kallar middag eller lunch. I torsdags petade jag i mig lite makaroner med köttbullar runt 14.00 innan det var dags att dra till jobbet och det är alltså det sista ordentliga måltid jag fått i mig. Anledningen till att jag efter flera veckors bloggtystnad inleder med det här och inte berättar om hur asrolig helgen varit exempelvis är för att jag anser det här vara rätt intressant. Van hetsätare som jag är har det varit ganska intressant att se hur min kropp reagerat på denna ändrade kosthållning. Nämligen med att helt sluta vara hungrig. Jag borde vara i det stadiet då jag överfaller grannar och försöker äta deras fingrar men icke! Nu är det ju inte så att jag inte ätit, men jag har ätit faktastiskt mycket mindre än vanligt. Mina primära food-groups sedan i torsdags rankade i ordningen hur stora kvantiteter av det jag petat i mig går som följer:
  1. Knäckebröd (med smör, ibland när jag orkat)
  2. Motorskaka (hela vägen från Denas föräldrahem)
  3. Vin (ja, det är så en egen food group, jag har glömt det svenska ordet)
  4. Bananer
  5. Ostkrokar
  6. Apelsiner
Idag ska jag laga kyckliglår i ugn. Jag har till och med förmarinerat. Det ska bli intressant att se om jag blir illamående eller inte.

Vad spännande det här blev då! Men det blev ju någonting i alla fall.

Inga kommentarer: