tisdag 16 mars 2010

Och så dör alla

Jag har tvättid till tio. TIO. Det är inte det minsta onormalt och ändå känns det som värsta grejen. Det är ju typ hela natten. Känns det som. Nu. När jag redan är trött som en igelkott i oktober. Det känns lite som när jag var barn och tvingade mig själv att vara vaken till nyårsfyrverkerierna fast att jag var så trött att jag grät. Typ så fast mindre drastiskt. Men vad ska jag skriva om när jag har världens tråkigaste blogg eftersom jag undviker att skriva om något som faktiskt händer.

Jag hatar förresten att tvätta i obekanta tvättstugor. Den där teknikskräcken som jag tror många känner inför datorer ("Jag kan ju göra feeeel") känner jag inför tvättmaskiner. Jag tror att om jag doserar det minsta fel eller råkar ta ett tvättprogram som inte är ämnat för den typ av textiler jag proppat in i maskinen så kommer hela niovåningshuset att sjunka ned i ett träsk skapat av den enorma lödderexplosion som min okunskap fört med sig. Och så dör alla. Eller så krymper jag mina bomullskläder. Katastrof, vilket som.

4 kommentarer:

Snöret sa...

Jag har minsann tvättid till klockan 00.00 idag. DET är hela natten! :( Men vad gör man inte för att få ha rena kläder...

Patrik sa...

Hej Malin, jag ville bara säga förlåt, förlåt för att jag behandlade dig så som jag gjorde.

//Patrik

Clownmat sa...

!?!

Anonym sa...

patrik din jäkel!!!