söndag 24 juni 2007

Filmfestival

Jag kommer från en filmfamilj, så är det bara. På marknaden igår köpte vi 15 (!!) filmer sammanlagt. Så igår hade vi egenhändigt konstruerad filmfestival där vi skulle se hur många filmer vi orkade med samt vräka i oss popcorn. 3 klarade vi. Vi är mesar.

Det roliga är att vi bara köpt bra filmer för omväxlings skull! Eftersom jag har lite lite att skriva ska jag lista dem. Tjo vad kul för er!

Jag;
Transamerica
yay! Road-movie om transexuell som får reda på att han/hon fått vårdnaden om sin tongårige son som inte är medveten om att pappa nu mer är kvinna.

You me and everyone we know
inte sett än men den handlar om trasiga människors livsbejakande vardag och omslaget är dessutom rosa, så det blir nog bra!

Farväl Falkenberg
inte sett än med lovande - den har iaf inte kallats "den bästa ungdomsfilmen sedan fucking åmål, och det är ju en bedrift!

Tjenare Kungen
punking feel-good film

De feta åren är förbi
aldrig hört talas om med baksidetexten löd; "Tre unga männiksor vill förändra världen och gör nattliga räder i människors hus. De stälj ingenting, de bara möblerar om". Det kan man ju bara inte missa!

Danne;
Thank you for smoking
som var grymt bra! Intiktsfull, svarthumoristikt och förfärligt snyggt filmad.

Babas Bilar
Jag har inte sett den än men säger lillebror att den är rolig brukar den oftas vara det

Lord of War
Rekommenderad av mig. Lungt Nicholas Cages bästa film på länge, och med ett bra budskap. Alla fakta som presenteras i filmen om den amerikanska vapenindustrin är sant. Dessutom är den snygg som få.

(Nån som hette nåt med white burger)
Nån komedi av han som gjorde Dude where is my car? Inte sett än.

Jarhead
Inte sett, men ska vara sevärd, snygg krigsfilm. DVD-omslaget är iaf något av de snyggaste jag sett.

Mor och far (som bara köpte svenska filmer)

Wellkåm to Verona
Svensk drama/komedi om ett hälsohem, jag tycker det var den svagaste filmen vi köpte

Beck (nån av de nyare)
Tja det är Beck, och den är ny. Underhållning!

Frostbiten
Svensk vampyrfilm inspelad i Piteå har jag för mig. Över föräväntan men jag hade problem med en del ljussättning. Bra effekter iaf! och en eloge för att studion vågade prova något så radikalt.

Snapphanar
Tre timmar lång film om 1600-talets sverige. Verkar bra och välgjoord, men jag ännu inte sett den. Tänkte engagera mig och se den idag.

Alla Andra
Kärleksdrama med hon som jag nyss såg i en annan film, vad hon nu heter. Det är inte lena olin i alla fall, jag är bäst på namn

Så det var det. Åter till verkligheten.

Inga kommentarer: