söndag 10 juni 2007

Gammal Kuriosa

Eftersom nu detta är en vardagsblogg åt Frida och Sara att läsa, skajag nu plublicera några asgamla inlägg från helgon.net.

Det första är innan vi ens kände varandra, men jag tyckte det var lite roligt.

AAAMAAAAAGAAAAAAD!
Daterat: Fredagen den 19:e maj 2006 kl 20:11

Folk säger fortfarande ”moget” och ”omoget!” Mysteriet är löst! jag hade en mindre teori om att det dött ut under 90-talet. ”Men du är så jävla omogen!” är lixom VÄRLDENS 90-tals förolämpning! men ack, de yngre begangnar sig fortfarande av denna metod! Kommer behöva betala 700 spänn för att byta ett lås I LÄGENHETEN jag sa upp i janurai för det saknas en myckel så då måste de BYTA HELA LÅSET på en dörr som sitter inne i lägenheten! detta för att NÅN kanske typ HITTAR nyckeln på gatan och bara AHA! den är hår säkert till en sovrumsdörr i en studentlägenhet! och så letar de upp rätt lägenhet blande de hundratals som finns, bryter upp ytterdörren (dit nyckeln inte går), kliver in i hallen, låser upp sovrumsdörren, klubbar ihjäl den sovande studenten och snor dennes laptop samt kurslitterarur för tidig och samtiga kont och konsttolkningar under 90-talet. det händer HELA TIDEN så de måste byta låset. attans.

Camilla tycker jag är nördig, jag tycker HON är nördig. det är som en mexican standoff fast mycket mindre tufft. ^^


VILKEN NORMALT FUNTAD MÄNNISKA AVSLUTAR EN ANNARS BRA OCH ORGINELL KRIMINALFILM MED EN FREEZEFRAME OCH EN JÄVLA FLORIDA-SOLNEDGÅNG VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK?!!
**********

Nästa är typ ett år gammalt... lite mindre kanske.

Min ketshup är slut.
Daterat: Tisdagen den 12:e december 2006 kl 21:45

”Den här vintern är annorlunda” sa den mjuka kvinnorösten i wella-reaklamen ”JA!” skrek Sara upprört och pekade med en dramatisk gest mot mörkret utanför fönstret ”För det är ingen SNÖ!”
jag har föreslagit att hon kan börja åka längdskidor till skolan i protest. så är min ketschup slut och jag är inte säker på hur man stavar det.
jag har druckit te hos emma och frida med sara nu på kvällen. det var ganska mysigt, men nu mår jag ganska illa för emma röker smått inomhus. det är äckligt.
annars så har vi haft en jäkligt bra föreläsning med Thomas Axelson idag, om medier och identitetsbildning med fokus på matrix, sagan om ringen och så som i himmelen. det var faktiskt jäkligt bra! synd att jag inte kunde hitta något bollplank för mina nya medierade kvasiinteraktionerade teorier (ordföljd snart på en t-shirt nära dig). och nu är jag alldeles för trött för att skriva in dem här. läre skriva klart PMet nu. jäklars va jobbigt....
*******

Sedan tröttnade jag på att rota runt bland gamla inlägg så nu kommer de från de två senaste helgerna! Yay!

Dagen efter part 2
Daterat: Måndagen den 28:e maj 2007 kl 00:50

Jaha, det blev bakismat iaf! Tjooo! Var på tzatsiki, de har kanske väldens godaste grillade kött! nam nam! Och ha ha Friden var jättebakis och det var roligt eftersom jjag är ond och gillar andras olycka. ^^ Om den är humoristisk det vill säga! The evil M... mowahahahahaha.

Sedan var vi hos Sara och PR planerade och spelade TV-spel (ovanligt). Jag vann på Guitar Hero och har återupprättat min heder som gängets nördigaste! Även om Lisa försöker konkurrera med mig genom att faktiskt BETALA för att spela WoW (tsk tsk tsk... vad blir det av ungdommen?)

Sedan hamnade jag hos Lo. Skulle bara dit och hämta tvätten sedan kom jag ite därifrån. Smet ut när Deas kom in. Ninja. Imorgon ska jag försöka hitta rätt på sjukhuset och sedan rollspel! wooo! Vi kommer bli ätna av ulvar! Kuriosa om det; när jag skulle gå in till stan vid 14 för att äta träffade jag Patrik. När jag kom hem kl. 20.46 träffade jag patrik. sedan har jag hört rykten om att andra har SETT patrik under dagen. Patrik är därför nu mer Skånevålnaden (Lite som den flygande holländaren, fast på cykel, och med nästan mer obegripligt tal)
*******
Sommarloo...
Daterat: Tisdagen den 5:e juni 2007 kl 19:51

SOMMARLOO....

eller nej jag menar naturligtvis terminsuppbehåll. ...

TERMINSUPPBEHÅÅÅÅLLL WOOOOO!

eller nej. På måndag måste jag börja kliva upp klockan 05.00. sedan ska det hålla på så till augusti. jag kommer bli galen. Nu ska jag gå på fest snart.... bara bojjan och sara kommer med bilden... suuuuck. var jättestressad för en timme sedan och nu har jag inget att göra medan jag väntar. I-landsproblem.

*******
Är det där en rutschkana? nej det är en elefant ju
Daterat: Onsdagen den 6:e juni 2007 kl 11:54

Jag hade iaf väldigt, väldigt roligt på klassfesten! Det är så ohämmat spontant umgänge precis innan alla ska åka hem, för nu har man inte pressen att bara för att man umgås på den kvällen betyder det inte att man måste vara vänner på måndagen.

Fast det är lite sorgligt också. Bara i skuggan av ett upppbrott kan vi känna gemenskap.

Vilken vardgarspoet man är. Nej men det är ju synd att man inte kan umgås på samma sätt annars. Vissa personer som jag inte pratat så mycket med förvånade verkligen. De var jätteroliga och det var en sådan glad energi, det kändes som studenten igen. ^^ Fast utan att nån tvingar mig att ha vitt på mig.

Ska se om flickorna piggnar till så de hinner med mig och äta eller inte. Just nu chansar jag på att de inte gör det. ^^ De brukar inte vara lika sprudlande som mig dagen efter. ^^

Packa lite mer var det ja... och Danjel snodde mig ballong!
Kvällens replik btw; ”jag är ju serb!”
”Va fan sno inte min ballong!”
”vaddå? jag är ju serb!”

”Nu är det ju skönt ute, innan var det ju snorvarmt”
”Näe det var ju skönare innan”
”Var det skönare när det var tokkvavat och typ 30 i skuggan och man svettades som satan?” ”vaddå? jag svettas inte. jag är ju serb!”

”va fräscht du hadde det på rummet”
”Vaddå? klart jag har! Jag ät ju serb!”

”varför sitter du därborta alldeles själv på bänken?”
”vaddå? ja...”
”är serb?”
”Va? vad har det med nått att göra? jag gillar inte insekter”

pacpa packa packa OH DR. KOSMOS PÅ RADION! Glad malplacerad helgdag förresten.

*****
There we go. Detta gör jag inte igen tror jag. det var jobbigt.... :/

Inga kommentarer: