söndag 10 juni 2007

Vad gjorde jag för fel?

Imorgon kommer mina testresultat tillbaka. Eller tillbaka och tillbaka, jag måste ringa om dem. Mellan 11.00 och 1300. En arbetsdag. Jag kommer behöva långa chefens kontor. Det är det dummaste system jag varit med om.

Jag kommer förmodligen inte sova så värst, jag är rätt orolig vid det här laget.

Så kan jag inte hjälpa att tycka att det är hemskt orättvist. Mot mig alltså. Det är själviskt, det skulle ha kunnat vara mycket värre - men ändå. För vad har jag gjort? Vad var det jag gjorde fel som gör att jag förtjänar detta? Jag som är så försiktig, och vidtar alla förebyggande åtgärder, vad gjorde jag för fel?

Jag såg in i en människas ögon, någon jag trodde jag älskade, och som jag trodde älskade mig, och jag trodde på honom. På hans ord. På hans löften.

Det var vad jag gjorde för fel. Jag trodde jag kände än människa, efter tre år, trodde jag det. Jag trodde inte han kunde se mig i ögonen och ljuga. Det var min synd, min last, mitt fel.

Jag var förjävla dum, helt enkelt.

Och jag hatar det, jag hatar honom, jag mår illa bara nån säger hans namn. Jag vill skrika och slåss och ha sönder allt som är hans, försöka återskapa de kaos han skapade. Jag vill bara hata, hata besinningslöst och göra allt, ALLT, för att det ska bli så jävligt för honom som möjligt.

Men jag gör det inte. Jag har inte konfronterat honom ens. För jag vill också vara annorlunda. Jag är en bättre människa än så. Eller jag vill tro att jag är det, i alla fall.

och nånstanns tror jag att han inte gjorde detta med flit. Att han också mår dåligt. Att han nån gång faktiskt älskade mig, om än bara lite, och att han faktiskt inte ville göra mig illa. Men å andra sidan är mitt fel att jag är dum och tror förmycket.

Imorgon, då får vi se. Resten tar vi därifrån.

God natt på er alla mina älsklingar som nu är spridda över Sverige.

Inga kommentarer: