torsdag 14 juni 2007

Jag ska fan plastikoperera mig!!!

För min farmor var musik alltid mycket viktigt. Hon lärde sig spela det extremt rockiga instrumentet dragspel i ung ålder. och håller fortfarande på, trotts att hon inte kan spela så värst längre eftersom hennes fingrar blivit krokiga av ålder. När hon var 19 och växt klart, sa hennes musiklärare att hon aldrig skulle kunna bli bäättre på dragspel än vad hon redan var, för hennes händer räckte inte till. Hon hade inte tillräckligt stort grepp. Min farmor lät operera ledbanden mellab lillfingret och ringfingret för att kuna spela bättre. Det är hard-core. och jag ska fan göra det med.


För det är fysiskt omöjligt för mig att spela Guitar Hero på högre än medium, och knappt det! Jag når inte, eftersom mina lillfingrar är skrattretande små. Antingen det eller så får jag skaffa mig en mindre gitarr... ev spela Pschyconauts istället...

Idag träffade jag Eggy för första gången sedan vi kom hem! Woo! Hann inte ses så länge dock, eftersom jag slutade 16,00 och hon började 18.30. De ska hämta hunden på lördag. Värsta spännande!

Inga kommentarer: