tisdag 12 juni 2007

Wooo! och skenor

Jag är inte sjuk! Tjoo! Fast det gör ju att jag inte har ngt att vara arg för längre... eller jo jag kan ju fortfarande vara förbannad. Men inte lika mycket.

Nu kan jag kanske fortsätta med mitt liv igen. yay!

Mitt Liv som för tillfället går ut på att montera galler till 20-pack CPU. Så. Himla. Tråkigt.

och även oerhört oerhört frustrerande. och kreativt på samma gång. Idag har jag mummlat så många fantasifulla svärord som annars bara är reserverade för när jag spelar Prince of Persia ("din inavlade horbock", exempelvis).

När man monterar 20-pack så ska man pilla 10 små ståltänger med vassa elaka piggar på på ett rutgaller, sedan stoppa dem i en masikn som pressar ner stålgrejerna i hålen. Eller så ska det fungera, teoretiskt. Naturligtvis blir det inte så, för om den förbannade skenan hamnar 0,02 milimeter snett, missar en pigg ett hål, och då måste du göra om. Varför? För att om inte alla piggar sitter i alla hål, så kan skenan låtsna och kretskorten som sedan ska placeras däri kan hamna lös. Åtgärd? Man får helt enkelt ta bort den defekta skenan. Detta görs enklast på följande sätt;
1) Ta tag i den lösa delen av skenan, försök bända lös den så att du kan få ett grepp
2) Slit med alla dina krafter i skenan med oskyddade fingrar (som därför fläks upp till köttsår)
3) Svär tyst för digsjälv
4) Ta fram en tång, försök få ett grepp som den lösa biten av skenan
5) Dra utav alla krafter i den lösa skenan (nu finns det en chans att det åtmindstone rör sig)
6) Res dig upp
7) Lägg skenan (och gallret, som den fortfarande sitter fast i) på stolen
8) Greppa den lösa skenan med tången
9) sätt foten på gallret och de övriga skenorna
10) Dra och slit, svär gärna

Efter ett tag brukar den defekta skenan lossna (om den inte gör det kan man alltid skruva fast den i ett städ och prova att slita lite mer) och man kan göra ett nytt försök. Men den hemska skenan, som om den missat EN pigg skulle kunna lossna HELT AV SIG SJÄLV, är åtminstonde eliminerad. Seger!

Mitt liv är en enda lång studie i glamour.

Inga kommentarer: