torsdag 31 juli 2008

And we are all going to die HORRIBLY!

Vad händer med Sverige? Detta hederliga fina land som varit fritt från malaria och sånna dä äckliga maskar som äter sig in under huden på en om man badar i insjöar. Vi som alltid har haft sådanna fredliga och beskedliga insäkter. Men NO MORE!

Mördarsniglarna var bara början! De krälade in i landets buskage och sped död omkring sig! Efter följde superfästingar, som likt stålmannen är okänsliga för insektsgifter. Och nu NINJAMYGG, myggor som inte LÅTER så att man inte får någon som helst förvarning innan de biter. Samt min nya dödsångestängel; VAMPYRFJÄRLIEN!

Tidningarna varnar för arten som redan återfunnits i Dalarna. De kommer bara ut på natten, är skirstora (<- i relativ bemärkelse) och uppenbarligen ska det göra jätteont att bli biten av en. "Men" skriver experterna i tidningen "Man behöver inte oroa sig så länge man inte hamnar i den svärm av dem"
SVÄRM?! They come in SVÄRMS?! Hur ofta då? Hur många är en svärm man bör "oroa" sig över? Kan en svärm smita in genom mitt nattöppna fönster och börja kalasa på min sovande kropp eller behöver de likt litteraturens vampyrer en inbjudan? Kan jag skydda mig om jag äter vitlök? Kan man likvidera dem med flugsmälla eller krävs en ny form av miniatyr flug-påle att speta dem på? Och farmför allt, varför finns det inga BILDER på dem? Fastnar de inte på kort? Har de ingen spegelbild? Hur ska jag veta vad jag bör undvika om jag inte vet hur de ser ut? AAAAH WE'RE ALL DOOMED!

Härnäst har jag hört om zombie-myror. De är som vanliga skogsmyror, fast de äter hjärnor istället för trä.

I orelaterade nyheter ååker jag till sthlm på fredag för party, parad och Pride (och nej, det var inte medvetet att det blev PPP, egentligen skulle jag ju kunna skriva fest istället för party, men what's done is done). Mer om detta om jag känner för att skriva om det!

Inga kommentarer: