måndag 4 augusti 2008

Pride-weekend

För omväxlings skull ska jag skriva om nåt jag GJORT, inte bara nåt jag läst i lokaltidningen. Så förbered er på the list-bloggin':






PRIDE

Kul

  • Sjukt mycket kul folk!

  • Träffa gamla vänner, en del helt på crazy spontant random!
    It's suprising! It's radom! It's AKSEL!

  • Parta på gay-klubb till sju på morgonen

  • Träffa nya vänner som är tokgulliga

Halva girl-gänget från GBG, Pridepark-polare, Vadhardugjortitvåår-Peter och Felicia

  • Nakenbad

  • Två meter långa gaykillar från Californien som är bäst danspartners och med jämna mellanrum kramar en och häver ur sig "Ah mah gawd you're so cuuuute I totally LOVE you!" på hollywood-dialekt.

  • Parkhäng i alla dess former
  • Indiske Prinsen!

  • Emmas kök =)

  • The LUFF! <3

  • Slagord och queerfeministiska disskussioner över kommunistiskt delad alkohol

  • Boråsare!

  • Gratisdrinkar
  • Eurodisco på fyllan

  • Tequila

  • Att folk är så trevliga mot varandra och hjälpsamma

Mindre kul

  • Polishästar som bajsade ner paradvägen
  • Vädret. Sol och fint hela fredagen, störtregn hela lördagen :P

  • VAAAAARMT!
  • Bakfull ända till måndag

  • Tafsande taxichaförer som vill ha betalt i natura
  • Dyra krogar

  • Så. Mycket. SCHLAGER.
  • Folk som osmart nog spelar Carola i Tanto
  • Gnälliga kärringar på tunnelbanan


Osmart gjort;

  • Somna på tunnelbanan

  • Ha trasiga tygskor i paraden :'( De dödde och tog mina fötter med sig

Pridens sötaste par;


Jacob & Daniel

Jaboc flyttade 80 mil för att få vara med Daniel. Dessutom har de båda charmig självdistans och är kompletta gamer-nördar!

Daniel: "Ja jag fick ju importera honom 80 mil, han och hans fula bokhyllor. Men det får det väl vara värt. Det är som att ha en diskmaskin man kan ha sex med"

Jacob: "Ja, det är ju lungt värt det för mig att flytta ifrån hela min familj för att kunna flytta ihop med dig och dina fantastiska skämt. OH, jag måste kissa!"

Daniel: "In i buskarna försvinner han, meningen med mitt liv" =)

Finaste skylt;

Hänge ut från en balkong vid Horstull under paraden;

"You're all different, you're all beautiful and we love all of you!"

Folk grät allvarligt när de såg den


Runner up;



Bäst i Paraden

RFSLs aktion för de hbt-personer som själva in har någon röst, samt att militäreb fick gå i uniform för första gången!

OKey...

Jag kommer säkert komma på massa mer, och jag har fler blider att lägga ut bara min mobil slutar krångla, men att layouta detta var så jobbigt så I'm leaving it at this nu.

Inga kommentarer: