söndag 8 februari 2009

Bloggkedja (i brist på rubriksättnings-skillz)

Jag hade så jäkla roligt igår! Så, nog sagt om det! Över till något helt annat.

Under min tid som konstlat manodeppad tonåring fanns det en del saker som blev väldigt viktiga för mig, speciellt under perioden då jag verkligen var riktigt nedgången och inte bara pubertalt emo. Geraldine Harris böcker exempelvis. Jag läste dem om och om igen, ibland flera gånger i veckan. Jag blev lugn av dem, alltid när jag var ledsen läste jag. Därför är det ganska lätt för mig att lista hennes böcker som mina favoriter, även om det inte är det bästa jag någonsinläst, just för att de betydde så mycket. Påväg till festen igår insåg jag att jag inte har en aning om vilken min favoritlåt är. Med all rimlighet måste det finnas någon låt som jag återvänder till gång på gång, precis som jag har böcker, filmer och spel. Men jag kan inte för mitt liv komma på vilken det är. Jag vet att jag brukar säga att Dr. Kosmos "Blåvita flingor" är min favorit, men det känns inte som att det är helt sant. Det skaver lite att säga det. Men förutom den låten är det helt blankt. Jag kan inte komma på någon enda låt som jag känner att jag har en speciell relation till.

Jag tänkte egentligen lämna en öppen fråga till publiken om de har någon jäkla aning om vilken det kan vara, för att utomstående oftast har bättre koll på mig än vad jag har, men i skrivande stund kom jag på det självklara svaret! Och det var precis så uppenbart när jag kom på det att det måste vara sant!



Det är naturligtvis Vertical Horizons "Everything you want". Jag hittade ingen vettig musikvideo, det var avbrott i musiken på alla officeilla, plus att sångaren ser så mycket ut som en kåkfarare och har en så sanslöst ful tröja på sig i videon att det sabbar hela låten. Så det blev ett rätt dåligt Final Fantasy VIII-montage istället. Men wtf, ni behöver ju inte kolla på videon, ni kan ju bara lyssna på musiken medan ni läser vidare. Inte för att jag tror att det tar nån av er fyra minuter att komma igenom den här texten. Anyways. Eftersom att jag nu kom på vilken låt det var har det ju egentligen renderat hela resten av inlägget meningslöst. MEN! Jag kom på en annan grej!

Jag kan lätt lista de tre värsta sakerna som hänt mig, men de tre bästa är en helt annan sak! Och jag menar inte random grejer som "träffa alla härliga människor från Nysch" utan en konkret händelse. Något i stil med "När mamma och jag åt piggelin på Stenö i regnet" (<- har mig veterligt inte hänt!). Jag måste tänka lite på det och försöka komma fram till något. Jag tänkte passa på att utlysa en bloggningskedja. Jag tycker att alla som läser min blogg och driver egen kan göra ett tappert försök att lista de tre bästa ögonblicken i livet. Det kan ju vara mysigt att reflektera över en söndag! Gört!
(Obs! Det är dock ABSOLUT FÖRBJUDET att skriva "När jag träffade min underbara pojkvän/flickvän"! Det ska banne mig motiveras mer än så! Typ "När min underbara flickvän och jag var på Ica och handlade ihop första gången och kom på att vi tycker om samma flingor" exempelvis)

2 kommentarer:

Lita Der Berlinermauer sa...

Men herreminje vilket vacker intiativ!

Clownmat sa...

Det är lite så jag jobbar! :D