tisdag 10 februari 2009

Jantelagen?! VAR?! Aaaaaargh!

Istället för att s.k. "göra det jag ska" har jag under dagen efter ett plöstligt infall roat mig med att teckna på frihand med tusch. Det har verkligen aaaaldrig varit min grej. Ge mig en sudd och jag kommer snorta upp den så fort att Amy Whinehouse blir avvis! (Nej gud vilket onödigt personpåhopp!) Idag gick det dock förvånansvärt smidigt, om man bortser från att PS och jag inte orkade komma till någon gemensam kompromiss i hur man vitbalanserar bilder, så det blev taskig kvalité.
Affrobruden är inspirerad av Dena och Sandy. Alltså kallar vi henne Dee. Mitt alterego benämner vi Linn. Textbubblorna lyder;
Dee: "Hörru. Är inte den här stilen väldigt sexistisk?"
Linn: "Jo. Men jag försöker kompensera"
(Ett tag fanns det ett skämt med här men det redigerades bort eftersom detta är en familjevänlig blogg!)


Efter detta försökte jag mig på en mer autentisk look av Dena. Jag tycker hon blev rätt söt men jag förutspår att hon kommer hata den här versionen (som vi förresten kallar Lena tills jag kommer på något mer exotiskt). Tänker jag fortsätta men det här finns det risk att Dena kommer existera som en och en halv person. Inte illa för någon som är så petite!


Min favorit blev dock Nancy! (Ni får tre chanser på vem den här frisörpunkaren kan tänkas ha inspirerats av) Tyvärr är bildvaliten crap och anatomin lite off men wtf.

Och minns; Frihand! Wooo!

Förresten hade Lita (<-kolla, jag kan länka! :D) antagit min lilla bloggutmaning och listat några fina saker här i livet! Jag föreslår att fler människor följer hennes exempel och gör som jag säger! Allvarligt, hur ska jag någonsin kunna verkställa min mästerplan om att sakta men säkert ta över världen om ingen gör som jag säger?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror frisörpunkaren är inspirerad efter Pojje.

Clownmat sa...

Hahahahaha! Nej jag kan inte rita Pojje, jag är sämst på det. När vi gick på gymnasiet brukade jag teckna serier staring Pojje och mig, men nu vettefan :)