måndag 30 mars 2009

April april

Nu sitter jag på praktiken, äntligen, efter att ha störtat in för 20 minuter sedan skrikandes "Jävla sommartidshelvete!" Ondskefulla tidsparadoxer aside har jag en klump i magen som inget regementsvatten från dåliga rör kan skölja bort. För snart är det April. Och det oroar mig inte enbart för att Tomas på byrån förmodligen kommer lura ut mig på ett fejkat uppdrag till Gnosjö sporthall, utan också för att det känns så slutgiltigt på något vis. 

Som att klockan 00:01 på tisdagsnatten kommer allt bli hektiskt och verkligt. 
Jag måste säga upp lägenheten. Sedan bredbandet. Flyttstäda. Söka jobb. Söka lägenhet. Hålla tummarna. Hålla dem som bara fan för att jag ska ha en framtid efter juni. Någonstans att ta vägen. Någonting att göra om jag kommer dit. 

I eftermiddag ska jag till sjukhuset. Igen. Snart har jag inte råd något mer.  Jag borde få stämpelkort. "Tionde läkarmojängen nedstucken i halsen gratis!"  

Jag låter jätteemo men det är egentligen bara koffeinbristen som talar. I min nya hälsosamma värld finns bara grönt te (*snyft*) och vattenkokaren har någon elak kontorsfacist låst in. Så då blir det kallvatten i en exakt kopia av kaffemuggarna som finns på Tewes konditori. Omen? Nej nu ska jag sluta. Nu ska jag berätta om bra saker. Som att jag vaknade imorse av ett sms från June där det stod "Jag har ett kuvert med pengar åt dig". Härlig maffiakänsla infann sig. Betyder också att jag sålt min första kommunikationsstrategi. Awsome? Jajamensan. 

Eller som att Piia tog min arm i fredags så att vi hamnade lite på efterkälken och tog sig tiden att i snöovädret säga att hon är väldigt glad att vi träffats. Sedan slog hon mig när jag skrattade. "Fuck you! It's hard for finish people to say things like that" Så jag skrattade ännu mer och det var allmänt en fin stund. 

Och så får jag sms halv ett om nätterna. Så det är bra. 

Bara bra egentligen. Två dagar kvar till april. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Vaddå BARA grönt te?

Grönt te är den godaste av alla drycker!

Testa teet på www.gronateimporten.se det är verkligen gott, smakar inte alls som konsums, verkligen utsökt.

Och nyttigt e det oxå!

Lycka till

kjam

Annie