lördag 28 mars 2009

Ah, ett till sånt där jättedåligt skrivet inlägg som enbart berättar vad jag har haft för mig under helgen

Jag och min kropp börjar sakta men säker att hitta tillbaka till varandra.
"Ska vi gå ut ocj gå?" säger jag.
"Ja!" svarar den glatt "Vilken bra idé!" istället för "Nä, jag är trött". Så yes, kommunikation!

Vilken helgelg ändå! Piias och min prommenad igår urartade och blev en timme lång, vilket gjorde oss både försenade men också väldigt hungriga. Så vi tog en väldigt sen lunch på salladsbaren och sedan gick ryktet att Martin vistades någonstanns i närheten iförd en kostym. Det kunde vi ju inte missa. I sluntändan var vi jättesena, men det var Becki och Åsa också så det var rätt lungt. Vi lagade cajun-stroganof på fläskfilé, sminkade oss, fixade hår och sjöng med helt horribelt till "out tonight" från RENT. Kåren var rolig, det var rockkväll så jag fick legetimt ha jättemycket eye-liner och hoppa upp och ned på dansgolvet. Kåren hade köpt in uppblåsbara gitarrer (luftgitarrer, ha ha!) som det naturligtvis var roligare att slåss med än att spela på. Jag drack lite för mycket, men var verkligen inte värst i gänget så det var ju bra (för mig)!

Idag ringde Angelica och väckte mig halv elva (!!!). Hon tycks glömma att inte alla i hela Falun är lika sjukt morgonpigga som hon är. Nåja. Efter några koppar kaffe gick jag ned till stan i årets första regnväder. Jag myste verkligen hela vägen, jag vill ha störtregn nu så all snö kan försvinna! Efter några missförståmd ("Möt mig utanför Åhléns") lyckades jag och Angelica hitta varandra i den sprudlande stadskärnan. Jag skulle egentligen inte handla något annat än torrshampoo och det gick väl som vanligt. Jag hittade två par skor på Myrornas som jag älskar och naturligtvis var tvungen att köpa. Sedan hittade jag ett par fina strumpor som passade fint i skorna, så de måste ju inhandlas också. Men ja, det var värre för Angie. Hon sa hela tiden att "Vi måste köpa den här (klänningen)", plural istället för singular, vilket jag har för mig är ett klassiskt tecken på förskjutning. Illa illa! Sedan satt vi på "Du & Jag" och drack thé och drömde om uteserveringar. ÖÖverlag var det väldigt mysigt.

Sedan gick jag direkt hem till Piia med den Ben & Jerrys jag ombetts köpa.
"Buy me Ben & Jerrys. Oh and buy me surprises to!"
"Why should I buy you gift just because you got shitfaced yesterday? I'm not your girlfriend dude!"
"Oh but you totally are!"
"Yeah... I guess so"
Så ja, jag gick till Piia med glass och ett kinderägg och fick i utbyte två slices av en grym gustavskorvspizza! Fantastsikt. Såå har jag ringt och pratat med lite med mormor och nu sitter jag och väntar på att Piia ska släpa sig ur sängen. Funderade ett tag på att dra på Saras fest, men sedan smög sig bakfylletröttheten på så det tycks inte bli någonting. Speciellt inte eftersom jag sitter här i min enorma linking park t-shirt och sockor. Synd, hade säkert blivit kul! Vi ska se dramafilmer istället och käka gurka med dipp. Yay!

Nu är det bara 15 min kvar innan jag ska släcka ned hela lägenheten. Jag har varit jättehype på earth hour hela veckan. Jag insåg precis just nu att jag ju är asmörkrädd! Argh! jag måste ta fram stora ljusstakar och ficklampan jag fick av mamma i julklapp!

Inga kommentarer: