tisdag 3 mars 2009

Ett dåligt skrivet inlägg om kvällen

Så, nu har jag äntligen kastat ut finländskan! Lyckades trixa ihop ett födelsedagsfika för Susann ändå där nästan hela nysch dök upp. Jag bakade semlor på mörk choklad med kaffe och mandelmassafyllning och kaffegrädde. Gi dessutom! Dock blev de lite mastiga. Sedan satt vi och pratade ett tag och drack lite öl innan huvuddelen av gruppen bröt av för att dra på krogen en måndagskväll. Jag och Susann stannade kvar och pratade i någon timme, mysigt för det var rätt länge sedan vi sågs på tu man hand. Sedan måste dock födelsedagsbarnet gå hem och varva ned för sömn och jag drog av mig jeansen och la mig att titta på säsongspremiären av Prodjekt Runway (tack för smset Pojje!). Halvvägs igenom ringer Piia och berättar att de missat bussen och att de varit hos Dena men att hon är påväg hem nu, men att jag gärna får komma dit om jag vill. När hon får höra talas om att det är ProdjectRunway bokstavligen springer hon med ciggen i hand över till min port och kollar med mig. Sedan har vi suttit och smuttat på en Falcon tills nu och pratat om det mesta och bokat lunchdate i Borlänge imorgon eftersom jag ska dit på jobb. Både lunch och bio imorgon, det blir en riktig heldag!

Nu ska jag sova för jag ska ju upp igen snart. Tur jag fungerar bra med fem timmars sömn!

Inga kommentarer: