måndag 6 april 2009

Och jag skulle dansa under rödgula fanor, ev. under röken från Maskinerna

Pengar suger. Ge mig min kommunistiska utopi nu! En vacker plats där staten sköter allt åt dig och gör alla dina val och kontrollerar alla dina finanser, emot den lilla uppoffringen att du tjänar staten troget tills den dag du dör. Bli en kugge i maskineriet så tar vi hand om dig. Inget "hela mitt liv är över för att 3700 kr extra för mig är en helt abnormalt enorm summa som gör att jag måste sälja mig på Malmskilnadsgatan" och slut på oroandet för "hur mycket det kommer att kosta i böter för den sönderbrända parketten". Och all glass smakar vanilj.

Eller så kan Maskinerna få komma nu. Robotarna med deras enorma centrala positronhjärnor, som styr alla robotar i hela världen och som sakta men säkert tar kontrollen över hela samhället (och alla samhällen). Slut på överproduktion och arbetslöshet. Allt görs i den exakta mängd som behövs för att hålla mänskligheten sysselsatt och nöjd. Som menlöst betande får. Så vill jag ha det.

För jag är less på pengar nu. Pengar suger. Ta bort dem! Eller ge mig jättemycket av dem. Vilket som. Men helst det första.

Här är en låt.

Inga kommentarer: