söndag 5 april 2009

Starta paniken

Att på fredagförmiddagen säga till folk att man nog ska ha "en lugn helg" verkar trigga en kedjereaktion i folk undermedvetna. För helt plöstsligt blir det så här.

Åsa, My, Märte, Dena, yours truly och Mogge. Bild brutalt ninjad från Denas facebook.

Yes, så fredagen bjöd på spontanutgång med Faluns smartaste brudar. I ungefärliga steg händelseförloppet som ledde fram till den här bilden (tidsräkningen utgår ifrån när jag anlände till 39an samt mina planer för kvällen);
20.00 Vi ska bara hänga och ta det lungt, inte dricka eller så.
20.15 Vi ska bara hänga lite och dricka lite vin
21.00 Vi ska hänga och dricka mycket, mycket vin, men vi ska inte ut.
21.30 VI HAR DRUCKIT SÅÅÅÅÅ MYCKET VIIIN
21.45 Vi måste ned på stan och vandalisera! Men inget krogen!
23.30 FAN NU MÅSTE VI JU DRA PÅ KORGEN! VART ÄR TAXIN?!
00.00 -02.00 Krogen
02.00- ??? Fan vi har ju glömt att vandalisera! Vad kan vi stjäla? ÅH KOLLA tonårskillar! Vi måste mucka med dem! NEJ VÄNTA vi visslar efter dem! Nej vänta... (etc)

Jag upptäckte att jag har superkrafter på fyllan. Märte är som namnet antyder en aning norsk. Eller tja, hon är jäkligt mycket norsk och hon pratar faktisk norksa, inte sån där sverige-norska som de flesta som bott här ett tag pratar. När jag var tre glas vin in satt vi och pratade för fullt och jag förstod precis allt hon sa till den grad att jag erbjöds en shiny guldtia för att agera tolk. När jag gick in till stan igår för att njuta av solen ihop med ovan porträtterade flickor (samt en Angelica som jag hittade på en bänk. Eller tekniskt sett hittade hon mig) förstod jag banne mig inte ett ord av vad kvinnan sa! Eller nej, det är att överdriva. Men det var inte lika klockrent som kvällen innan.

Lördagen jobbades det på kåren under Veronica Magio-konseren. 10 pers på tre barer och ca. 400 gäster, det var stressigt men grymt kul! Fick se spelningen gratis (hade turen att stå i baren precis då) och fick trerättersmiddag med riktigt mycket kött, så det var inget att klaga på. Roligast att berätta om var väl när jag lyckades välta ett ölglas i huvudet på mig själv som dessutom sprack i tusen bitar. Jag hittade glas i håret hela resten av kvällen. Såg förmodligen sjukt roligt ut kan jag tänka mig.

Nu sitter jag och försöker skriva CV och lyssnar på Afasi och Filthy. Jag tror det är dags att starta paniken. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

Inga kommentarer: