fredag 26 juni 2009

Intressehora (en rubrik för att det ska se provokativt ut men det kunde lika gärna ha stått "hamburgare+bröd-paradoxen")

Det är fredag kväll och det enda jag orkar genomföra som underhållning är att lyssna på "The Legue" och intressehora på de lokala bostadsförmedlingarnas hemsidor. 24 kvadrat, åtta våningar utan hiss? Ja tack! *Klick klick* Riktigt så illa är ändå inte bostadssituationen i Falun men det är ändå förvånansvärt svårt att hitta vettigt prissatt tak över huvudet. "Jaha, ska hon bo kvar i dalarna nu?" kanske ni tänker och i tysthet uttalar "dalarna" med Ludvikamål, kanske omedvetet men förmodligen inte. Och mitt svar är fortfarande "JAGVETINTE!" med desperat spretande fingrar och galet stirrande ögon. För nu är jag fast i vad jag valt att kalla "hamburgare plus bröd"-paradoxen. Innan hade jag inget jobb och två månader kvar att bo här, nu har jag två månaders jobb en bara en månad kvar att bo. Som att man får sex hamgburgare när man köper det men bara fyra bröd (eller åtta), så hur man gör måste man köpa mer av antingen det ena eller det andra. Förhoppningsvis blir det lite lättare att bestämma sig när antagningsbeskedet kommer, men förmodligen inte.

Vem var puckot som uppfann tre månaders uppsägningstid egentligen? Det är ju en hel livstid!

Inga kommentarer: