tisdag 23 juni 2009

Så att.... annars då?

Yes så som ni sett är det lite dött på bloggen. Detta beror främst på att jag har en smärre livskris (WHATTADOAAAARGH!) och det blir lätt att jag enbart upprepar min oro över att inom en mycket snar framtid vara bostadslös och deltidsarbetare. Det blir tröttsamt att läsa om kan jag tänka mig, plus att Kalle Brage sitter i en någorlunda liknande sits men lyckas med att formulera det mycket bättre, så det finns ingen riktigt mening för mig att prata om att vara högutbildad med skitjobb (vilket inte på något vis var att insinuera att Kalle rent objektivt skulle ha ett dåligt jobb).

Andra saker som är på gång kan jag heller inte prata om, efter som att de är A) på gång, så jag inte kan jinxa eller förutsätta saker och B) för att jag förnekar dem, så som Piias flytt till Holland. Ju längre tid jag tar på mig med att skriva om det, desto mindre måste jag hantera allt.

Däremot kan jag exempelvis utan problem berätta att jag idag suttit ute i solen mest hela dagen, vilket resulterat i att min överkropp är aningen rödlätt medan mina ben av någon underlig anledning går i nyanser av blekgult. Först satt jag med Rothfuss bok under ett träd, sedan ute i kyrkparken med Angie och Piia och tillsist på bänken utanför Slussenfiket med några öl som vi diskret smög undan när polisen dök upp i annat ärende eftersom vi inte är säkra på exakt vart man får dricka i Sverige egentligen.

Så ska jag komma ihåg att googla definitionen av "sko" för det grälade vi om igår. Imorgon ska vi spela minigolv, så då kommer vi säkerligen gräla om det. Det är Martins idé och jag bävar. Överlag är jag en extremt dålig förlorare, men när det kommer till minigolf har jag ett temperament som Hulken och en CS-spelares oheliga avkomma under pms-dagarna. Och dessutom är jag sanslöst dålig på miniggolf, eftersom jag inte har någon grundläggande avståndsbedömning och överlag hade grymt dåliga betyg i fysik. Risken finns att jag kommer försöka mörda någon genom att linda klubbban runt halsen och strypa dem i en snara av någoon form av billig metallegering. Eller så kan jag hålla mig lugn och ha roligt (pwwt!). Time will tell!

Jag måste också köpa en ny mobiltelefon, eftersom min "gamla" bestämt sig för att systematiskt förstöra mina chanser till framtida boende och sysselsättning. Större delen av dagen idag har det inte gått att nå mig, vilket resulterade i ett missat samtal från en arbetsgivare och ytterligare ett från en potentiell hyresvärd. Jag har även under dagen insett hur klent mitt ordförråd med svordommar egentligen är. "HELVETESJÄVLAFÖRBANNADEFINNSKRÄPSHELVETE!" räcker inte långt.

På tal om finland berättade jag om min nya tattueringsidé för Piia och hon bestämde sig för att sno den rakt av. Jag tycker det är ok för det kommer inte bli lika i alla fall.

Få se, vad mer? Jo, jag har också idag fått höra av en från Philladelphia (den amerikanska delstaten, inte den galna kyrkan - min stavning är grymt off) inflyttad granne att min engelska låter på pricken som den dialekt de pratar i norra Kanada. Så till den mån att han trodde jag var kanadensare. Hur sjutton jag lyckades med det är ett mysterium, men jag antar att det är bra information om jag någon gång skulle behöva skaffa mig en ny personlighet med ny nationell tillhörighet.

Så där ja! Nu är jag tillräckligt trött för att lägga mig.

1 kommentar:

Kalle Brage sa...

Hej!

Alla omnämnanden noteras och uppskattas!

Kalle