onsdag 19 augusti 2009

Rubrikersättning

Jag tänker ofta på saker som skulle bli bra blogginlägg under dagen men de har en tendens att försvinna när timmarna går. Så att...

... jag har så mycket spott i munnen nu så ni anar inte! Nica langade whitening stripes från USA till mig som jag använder för andra gången. Det kan vara något av det äckligaste jag någonsin haft i min mun. Min tunga pressar sig desperat mot gommen i panik.

Jag jobbar min sista restaurangvecka nu. Det känns skönt varje gång klockan ringer 04.05 att jag kan räkna antalet dagar som är kvar på ena handens fingrar. I och för sig förlorar jag en stor del av min inkomst men jag kommer inte palla med det länge till i alla fall, så det får lösa sig på annat sätt. Jag har utvecklat en fin morgonrutin då jag stället klockan 40 min innan jag behöver kliva upp. Så går jag upp och slår på kaffebryggaren, ligger vaken ett tag medan det bryggs, slår av det och sover de restrerande halvtimmen. Det är som en liten present till mig själv varje morgon!

Jag var också och tecknade hemförsäkring idag ihop med Moni. Jag förvånades över att det jag äger uppskattas till en summe på ungefär 250 000 kr. Det fick mig att känna mig rik nog att impulshandla ett par pumps för 40 kr.

Nej nu måste jag gå och spotta. Trevligt.

1 kommentar:

Erika sa...

haha, know the feeling med tanke på whiteningstripes:en, har också provat och dom är vidriga och jag märkte ingen skillnad... :)