torsdag 20 augusti 2009

Som att låta Reinfeldt ge tips om snygga popparfrisyrer

Jag tror att många småbarnsföräldrar mer eller mindre medvetet önskar livet ur sin bebis. De flesta av dem envisas med att spatsera på faluns cykelbanor där de gör omotiverade höger- och vänstergirningar utan att se sig för det minsta. Antingen vill de ha ihjäl ungen eller så är de grymt sugna på en enorm summa försäkrningspengar från någon cykeltraffikant. Kanske är det lösningen när a-kassan slutar betalas ut och microlånen börjar smyga sig åt kronofogdens håll?

A-kassan ja! Precis när jag börjat läsa Metro och tycka att det kanske inte är en så himla dålig tidning ändå kommer det mest vämjeliga "repotaget" någonsin. Fredrik Reinfeldt får sitta i tidningen och ge RÅD till en arbetslös 30-årig föredetta butikscheft (eller nåt i den stilen) om hur hon ska kunna förbättra sin arbetssituation, dvs skaffa sig en. Om vi struntar i de mest uppenbara delar där Reinfeldt säger emot sig själv och försöker sälja in sin FANTASTISKA jobbpolitik är det mest förunderliga i arikeln VARFÖR I HELSIKE han får sitta och ge råd i nationell media? Han har väl inte jobbat en anständig dag i sitt liv! Inte minsta lilla glasskioskjobb för vår statsminister, hur satan ska han kunna ge råd om att söka arbete? (Hans okunskap demonstreras kanske främst av att han tycker man ska vända sig till arbetsförmedlingen, som väl inte gett en enda människa jobb de senaste fem åren). Ska man låta nåhon ge råd borde det väl bara Bert Karlsson. Han får ju vara ned lite överallt fast han är allmänt föraktad och ondskan själv. Han har säkert knep han!

Om jag ska till stockholm något mer under den här mandatperioden ska jag sitta utanför Rosenbad i hopp om att se Anders Borg. Och om jag gör det ska jag skrika "Klipp dig och skaffa en ordentlig jobbpolitik!" och så ska jag anse mig rolig. Bleh, vad jag inte kan skriva.

Inga kommentarer: