söndag 23 augusti 2009

Målat tavelramar har jag också gjort i och för sig

Alrighty så jag jobbade på Dalarna goes Gay igår och det gick inte bara fantastiskt smidigt utan var askul. Jag fick en massa komplimanger för att jag var så trevlig och service-minded, fick till och med en kram av några killar i baren. Fick även cred för mina improviserade drinkar (allt som är rött kan blandas med varandra utan att det blir äckligt). So yes, bra självförtroendekväll.

Fick även en del "Men, är du KVAR?" kommentarer av gamla studentbekanta, men det gick kanska smärtfritt ändå att berätta om mina lysande karriärsval. Jag kan ju götra mig rolig över det mesta! Bauer blev chokat glad att jag var kvar i alla fall, det har enligt honom gjort hela hans termin. Det är fint! Nu ser vi fram emot många fina kårkvällar.

Jag har slutat på morgonstädet nu i alla fall, så i fredags var jag där och fuldansade med en hel del folk från Manus-kursen. FÖR JAG BEHÖVDE INTE STÄDA PÅ MÅNDAG MOWAHAHAHA! Okey, det betyder att jag förlorat en ganska stor del av min inkomst men jag har fortfarande ett antal timmar i veckan som jag dessutom kan jobba flexibelt med så det är en himla frihetskänsla just nu faktiskt. Men då har jag inte satt mig att räkna på vad jag kommer ha för inkomst i oktober än. Aja. På onsdag kommer förhoppningsvis FilOlof Päkon för nu har jag styrt upp en hel del aktiviteter som kretsar kring honom. Hm, klockan är snart tre och jag har varit uppe sedan tio, fast jag kom hem kvart över fyra inatt. Min kropp blir uppenbarligen galen om jag sover längre än fem timmar nu. Hur som haver, vad har jag gjort med den här dagen egentligen? Jag skulle ju ha städat lite och tagit reda på disken och hittat nåt spännande att laga till middag. Istället har jag bara legat i soffan och stickat och kollat på six feet under. Kvalitetstid i och för sig.

Inga kommentarer: