onsdag 23 september 2009

I am QUEEN of långsökta metaforer!

Jaha, här håller man på och missar födelsedagar hit och dit som vore de välgödda kantareller i en skogsbacke.

Och det var allt om det.

Min mage är inte med mig. Om min mage vore en egen person och jag träffade min mage på gatan tror jag inte ens att Mage skulle nicka ett hej, så mycket är vi inte på samma sida just nu. Magknipet dyker pliktskyldigt upp varje dag efter klockan 19 och sedan sitter de där tills sömnen behagar infinna sig. Igår fick jag ligga med en överbliven värmevattenflaska som jag hittade i ett skåp när jag letade efter min efter flytten vilsekomna kökssax. Den har smileys och blommor på sig och jag misstänker att den en gång i tiden tillhört Lo, eller så är det en sån där sak som mamma smugit ned. Inte kökssaxen utan värmevattenflaskan, syftningar har aldrig varit min grej. Några dagar till får jag härda innan jag ringer mina vänner på råd om vård.

Annars har det varit en fantastiskt fin onsdag som jag enbart sett genom Snubbots vardagsrumsfönster. Men en dag bortslösad är en dag well spent.

Inga kommentarer: