söndag 29 november 2009

Och för att varulvar är awsome

Fan vad grinig jag börjar bli på all dessa Twilight-haters som anser att jag tapppar poäng som "cool brud" eftersom jag tyckte New Moon var riktigt bra. För det första; det finns INGET poängsystem people! Folk får gilla vad de gillar och ni får gilla dem TROTTS den popkultur de gillar. Folk jag känner lyssnar på Spears goddamnit!
För det ANDRA(!): New Moon är en film för fansen. PÅ RIKTIGT. Och främst inte fansen av filmen utan av böckerna. En anledning till att jag tror att många "utomstående" tycker att New Moon verkar menlös är för att den inte alls är lika förenklad som Twilight var och den kompromissar inte lika mycket med dialog och karaktärer. Inte heller följer den klassiska filmstandards, information upprepas inte så missar du den första varvet så THOUGH LUCK för dig (that's right hat0r, jag kallar dig korkad!) och delar av (eller hela) storyn tar inte vägen nånstanns. Men SO WHAT? Boken var okey, men den största anledningen till att jag tycker att filmen är så sjukt awsome är för att den just inte kompromissar för mycket i anpassning till filmformatet. Om de verkligen hade velat göra "vanlig film" av det skulle det ha funnits någon form av stort klimax men nej, för det fanns inget i boken. Jag önskar fler adaptioner visade lika mycket hänsyn för sin fanbase.
Hör du det Brett Ratner*? HÖR DU DET!?

Annars så har jag suttit och julmyst i Kajsas sanslöst brandfarliga men stämningsfulla lägenhet och käkat risgrynsgröt och sett både Mr. Bean och dokumentär om tonårssexualitetens utveckling inom film från 1970 fram tills idag. Och Hipp Hipps live-show. Så har jag införskaffat mig ett pyamas byxor som är så mycket föörstora att två av mig skulle kunna få plats i dem. Men de kostade bara 49 kr och det kan ju vara kul att få sy in kläder efter många tonårsår av att behöva lägga ut.

Imorgon blir det jobb och Miss Li-spelning på kafé Peace & Love. Förhoppningsvis blir det en liten och mysig konsert, kan inte gå in mycket folk i lokalen, typ max 100 pers om över hälften står.

Två inlägg på en sjudagarsperiod? Vad sägs om det!

*Regissören av X-men 3, nu slapp ni IMDBA (fast jag antar att alla som fortfarande läser den här bloggen känner mig så pass väl för att inse att det hade med X-men att göra och nöjde sig med det)

Inga kommentarer: