torsdag 26 november 2009

Plocka ned skylten? Jag har ju precis fått upp den!

Man ringer ju råd om vård inte för att få några råd, utan för att någon ska berätta för en att man oroar sig i onödan och föreslå att man dricker en massa té med ingefära, lite som en anonym disdansmamma. Tala om min förvåning när jag efter dagens samtal mer eller mindre blev varslad om min egen död.
Istället för "Det är ingen fara, ta lite chai och en knäckemacka!" fick jag ett halvhysterisk "OM du får feber måste du in på sjukhuset DIREKT! PÅ EN GÅNG! Tveka inte EN SEKUND, förstår du det?!"
Så nu är man ju inte nojjig, nej nej. Jag försöker få alla jag springer på att ta på min panna för att se om jag är varm. Det är jag inte, så det tycks vara lungt.

Nu ska jag äta ägg och titta på generation fett.

Inga kommentarer: