måndag 11 januari 2010

I don't know what to tell you

Visste ni att katter använder sina morrhår som en form av instrument för att avgöra om de kan klämma sig igenom hål eller inte och om man tar bort mårrhåren kommer katten sannorlikt att A) undvika håligheter eller B) fastna?

Fascinerande, tyckte jag. Och om man inte vill höra mig prata om hur Vulcans uppfostrar sina barn så är detta det enda spännande fakta jag kan bidra till någon disskussion med. Tillåt mig länka till "Irving the socialy awkward bee"


Ungefär så är det när jag börjar prata Battlestar och Star Trek. Varför kan jag inte vara normalt intresserad av saker och inte börja tro att allt är på dödligt allvar? Men HUR kan en ras som dyrkar logik ha så galet dålig kvinnosyn? Huuuur?! (spydiga comebacks accepteras ej)

Inga kommentarer: